pixel

P-pladser til ladcykler

kbh magasin

Selvom 20.000 københavnere har en ladcykel til deres loppefund, indkøbsposer og hvinende småbørn, har kommunen ingen dedikerede cykelstativer, de store pedalkøretøjer kan efterlades i – før nu.

Østerbro er udvalgt til testområde for en ny type ladcykel-parkering, der skal aflaste træer, butiksfacader og vejskilte, og samtidig gøre det sværere for cykeltyvene at hive de dyre ladcykler med ind i varevognen.

Der kan stå én cykel på hver side af den nye slags stander, sikret med kædelåsen til en simpel metalbøjle. I alt 10 standere med fastlåsningsmuligheder for 20 ladcykler prøves af ved Nordre Frihavnsgade, Østerbro Stadion, Rothesgade, Silkeborggade, Skt. Jakobs Plads, Viktor Borges Plads og Nøjsomhedsvej.

Københavns Kommune vil bruge sommerens østerbroske erfaringer med ladcykel-parkeringspladserne til at finde ud af, om det er en løsning, der skal rulles ud i resten af byen. Standerne koster godt 15.000,- stykket, eksklusiv opstilling.

ladcykelstander_2.jpg

Få adgang som medlem eller abonnent

Medlemskaber er rettet mod privatpersoner.

Abonnementer er rettet mod erhverv, der har brug for bilag og mulighed for medarbejderabonnementer med rabat.

Mest læste

relaterede
artikler

relaterede
visioner

tegnestuevision
Refshaleøen
Drop karréerne og byg i stedet videre med Refshaleøens eksisterende former — og skab på den måde mere urban, kompleks og interessant by end i meget af det nye København. Sådan siger Jool Arkitekter.

seneste
byens liv

close logo

Endnu ikke medlem?

Fra kun 29,- om måneden kan du følge byens udvikling