Byens Hold + byens skrædder
Københavnermærket Wood Wood står bag FCK's nye spilletrøje.
Københavnsk fodbold har slået sig sammen med københavnsk fashion i et usædvanligt nyt samarbejde. F.C. Københavns nye spilletrøje er nemlig designet af Karl-Oskar Olsen fra Wood Wood – tøjmærket, der har spredt sig fra en kælder i Krystalgade til hele verden.
Det er den såkaldte tredjetrøje, som FCK og deres tøjsponsor Adidas har lagt i hænderne på byens eksklusive streetwear-brand. Tredjetrøjen er et alternativ til de almindelige hjemmebane- og udebane-dragter, og et stykke tekstil, hvor fodboldklubber ofte leger lidt med deres vanlige farver og design.
Karl-Oscar Olsen, der selv er FCK-fan, har da også skabt klubbens første todelte spilletrøje. Fronten er splittet i sort og bordeaux, og har lidt lyseblå detaljer på hofterne. Samt selvfølgelig de uundgåelige tre Adidas-striber på skuldrene.
Sort repræsenterer den traditionelle udebanefarve hos F.C. København, mens den (i fodbold) skæve bordeaux nuance er typisk for Karl-Oscar Olsen og Wood Wood. Den royale lyseblå skal netop tilføje et anstrøg af noget kongeligt.
Wood Wood har tidligere designet flere limited edition-gummisko for Adidas. Den nye spilletrøje får sin debut på grønsværen, når FCK møder Stuttgart på udebane i europa-cuppen torsdag den 25. oktober.
Se mere om mødet mellem københavnsk gademode, fankultur og elitefodbold i denne reklamefilm fra Adidas på YouTube: