bydel
København
1786 artikler
29 november 2023
Trods politisk beslutning mandag om at sagen kører videre, er de to biltunneller under Åboulevarden og H.C. Andersens Boulevard i praksis droppet.
08 september 2022
Kjeld A. Larsen, Næstformand i Rådet for Bæredygtig Trafik
20 august 2022
Christina Sade Olumeko, Medlem af BR for Alternativet
10 april 2022
Udviklingsselskabet laver for første gang et resultat over en milliard kroner. Men tallet dækker over fald i omsætning, der ikke kan dække rentebetalingerne.
13 november 2021
Elisabeth Cecilia Dorn, Freelancejournalist og kandidat til KV2021 for Københavnerlisten
11 november 2021
Emil Sloth Andersen, Kandidat til kommunalvalget i København (RV)
15 oktober 2021
Emil Sloth Andersen, Kandidat til kommunalvalget for Radikale Venstre
17 april 2019
København er en mørk by. Nogle kalder det puritansk og gammeldags, mens tilhængere af den dunkle hovedstad kalder det poetisk og godt for helbreddet.
28 november 2023
KOMMENTAR: Biltunnellen til 10 mia. kroner er død — men det behøver ikke betyde, at Den Grønne Boulevard er det.
27 november 2023
Politisk flertal for biltunnel under Åboulevarden og H.C. Andersens Boulevard er væk efter ny analyse — Men kan man stadig lave en grøn boulevard på overfladen?
23 november 2023
Det vil koste både ekstra biltrafik, syv år med enormt anlægsarbejde, markante ramper i byrummet og en heftig CO2-udledning, hvis drømmen om Den Grønne Boulevard skal blive til virkelighed.