pixel

Bispeengbuen skal leve

kbh magasin

Et makeover er endelig på vej til et af Københavns skumleste steder: Ingenmandslandet under den hævede, sekssporede motortrafikvej Bispeengbuen.

De omkringliggende boligforeninger har presset på i mere end et årti med forslag til og events i det ellers mennesketomme parkeringsareal på grænsen mellem Frederiksberg og Nørrebro, og nu er Frederiksberg Kommune så gået i gang med at lægge nye helhedsplaner, der kan puste liv i det øde, overdækkede område.

Ud over at bygge nogle ungdomsboliger ved siden af Bispeengbuen, er det dog endnu småt med konkrete beslutninger om, hvad der skal ske nede under den.

Læs mere hos Berlingske

I 2009 fik foreningen Liv under Buen selv en landskabsarkitekt til at finde på noget, der kan omdanne Bispeengbuens underside til et sted, hvor de lokale mødes og udfolder sig.

Visionen blev et klatrelandskab med forskelligartede, indlagte mødesteder, samt en lyssætning, der får buen til at lyse op i mørket.

Se mere om forslaget i KBH #43 fra maj 2009 i bladarkivet

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer i dag adgang til langt størstedelen vores indhold.

Den artikel du lige har læst, var der gratis adgang til, men langt de fleste skal man være medlem for at læse.

Den gode nyhed er, at medlemskaber starter ved blot 29 kroner om måneden.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et plus-medlemskab.

Mest læste

relaterede
artikler

relaterede
visioner

læservision
Nordvest
Overdækning af Helsingørmotorvejen til et grønt byrum, der byder velkommen til København.

seneste
byens rum

close logo

Endnu ikke medlem?

Fra kun 29,- om måneden kan du følge byens udvikling