pixel

Carlsbergs store nye oplevelses­center har lange udsigter

Syv år har byen ventet på den lovede ølforlystelse i verdensklasse, nu er Carlsberg i stedet gået i gang med at istandsætte det gamle besøgscenter.

carlsberg brand & experience centre

Målet var en halv million gæster årligt og en placering blandt Københavns fem største turistmagneter.

Kort
Ny Carlsberg Bryghus

Et 9.000 kvadratmeters interaktivt øl-oplevelsesland, fyldt med aktiviteter, underholdning og multimedier. Indrettet i det historiske Ny Carlsberg Bryghus lige ved Elefantporten i Carlsberg Byen, komplet med restaurant, koncertscene og selvfølgelig en skybar på toppen.

Men siden bryggeri-koncernen i 2012 præsenterede de ambitiøse planer for sit Carlsberg Brand & Experience Centre, har der været helt stille om det nye kombinerede besøgscenter, museum og oplevelseshus, der skulle være Københavns svar på Dublins meget populære Guinness Storehouse.

Og som om syv års ventetid ikke var nok, kommer københavnere og turister til at spejde længe endnu efter den nye attraktion i byen:

»Projektet er indtil videre sat i bero,« bekræfter Carlsbergs kommunikationschef Frederik Laursen over for Magasinet KBH. Men der ud over har han ingen kommentarer om ølforlystelsen, der blev væk.

Og i stedet for det store kobberforkromede prestigeprojekt til anslået 280 mio. kroner er Carlsberg nu gået i gang med en renovering af det gode, gamle og beskedne besøgscenter et par flaskekast derfra på Gamle Carlsberg Vej.

Carlsberg Visitor Centre lukkede således i januar og skal åbne igen i 2020 – men bryggeriet er heller ikke meget for at afsløre, hvad dén modernisering så indebærer, ud over lovning på, at det bliver en mere tidssvarende attraktion, der skal løfte oplevelsen.

»Vores vision er at skabe et inspirerende og innovativt sted, hvor vi kan byde gæster og samarbejdspartnere velkommen til Carlsbergs hjem,« er alt, hvad kommunikationschefen vil fortælle indtil videre.

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer i dag adgang til langt størstedelen vores indhold.

Den artikel du lige har læst, var der gratis adgang til, men langt de fleste skal man være medlem for at læse.

Den gode nyhed er, at medlemskaber starter ved blot 29 kroner om måneden.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et plus-medlemskab.

Mest læste

relaterede
artikler

relaterede
visioner

tegnestuevision
Refshaleøen
Drop karréerne og byg i stedet videre med Refshaleøens eksisterende former — og skab på den måde mere urban, kompleks og interessant by end i meget af det nye København. Sådan siger Jool Arkitekter.

seneste
byens liv

close logo

Endnu ikke medlem?

Fra kun 29,- om måneden kan du følge byens udvikling