pixel

Cityringen — 10 år senere

Søndag den 29. september sker det. Stationerne åbner, og togene begynder at køre i ring. Vi tager en rundtur i et årtis byggeri og det nye stationsdesign på metroens cityring.

metrostation Københavns Hovedbanegård

Fra Frederiksberg til Københavns Hovedbangård på fire minutter. Eller fra Enghave Plads til Nørebros Runddel på syv. 

Det lød æggende, da Magasinet KBH tilbage i 2009 beskrev fremtidens København

Men — skrev vi — inden byen får sin nye, luksuriøse transportløsning, må vi "trives med ni års byggekaos 22 steder i byen, trafikomlægninger, støv og rystende kaffekopper."

Og det har byen i sandhed gjort. Men nu sker det: Den 29. september åbner Københavns nye metrocityring med 17

Få adgang som medlem eller abonnent

Medlemskaber er rettet mod privatpersoner.

Abonnementer er rettet mod erhverv, der har brug for bilag og mulighed for medarbejderabonnementer med rabat.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

relaterede
visioner

tegnestuevision
København
Byens parkeringspladser udnyttet til midlertidige studieboliger – uden at fjerne bilerne.

seneste
byens rum