Slut med dobbeltdækkere

kbh magasin

Efter ti års fast rutefart i første sals højde, er det slut med at bruge dobbeltdækkere som bybusser i København. Movia trækker sine 17 eksemplarer ud af byen i slutningen af oktober.

Dobbeltdækkerbusserne er ikke fleksible nok i Hovedstadens trafiksystem, fordi de er for høje til at passere under flere af byens broer.

Det har også vist sig, at muligheden for at komme lidt i vejret primært tiltaler langturspassagerer og børnehaveflokke på udflugt, mens de fleste andre københavnere ikke er meget for, at skulle op af trappen for at finde en siddeplads.

Derfor har der typisk været tomt ovenpå og trængsel nedenunder i en københavnsk dobbeltdækker.

Læs mere i Berlingske

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

Vi hopper lige til sagen: På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Alle kan læse vores indhold, og sådan ser vi det helst fortsætte. Men vi er et lille foretagende, og der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin.

Vi kan kun overleve med støtte fra vores læsere.

Hvis du har glæde af Magasinet KBH, så håber vi meget, at du vil blive støttemedlem. Medlemskaber starter ved kun 20 kroner om måneden — mindre end prisen på en kop kaffe. Men de gør hele forskellen.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et lidt større medlemskab.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

  • Byens Liv
  • København
København og Malmø drømmer om verdens første internationale metro.

relaterede
visioner

seneste
byens liv

close logo

Opmærksomhed og debat giver bedre by

Støt Magasinet KBH – fra kun 20,-/md.