pixel

Slut med dobbeltdækkere

kbh magasin

Efter ti års fast rutefart i første sals højde, er det slut med at bruge dobbeltdækkere som bybusser i København. Movia trækker sine 17 eksemplarer ud af byen i slutningen af oktober.

Dobbeltdækkerbusserne er ikke fleksible nok i Hovedstadens trafiksystem, fordi de er for høje til at passere under flere af byens broer.

Det har også vist sig, at muligheden for at komme lidt i vejret primært tiltaler langturspassagerer og børnehaveflokke på udflugt, mens de fleste andre københavnere ikke er meget for, at skulle op af trappen for at finde en siddeplads.

Derfor har der typisk været tomt ovenpå og trængsel nedenunder i en københavnsk dobbeltdækker.

Læs mere i Berlingske

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

Vi hopper lige til sagen: På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer pr. 7. juni 2019 adgang til langt størstedelen vores indhold.

Vi kan kun overleve med støtte fra vores læsere.

Hvis du har glæde af Magasinet KBH, så håber vi meget, at du vil blive medlem. Medlemskaber starter ved kun 20 kroner om måneden — mindre end prisen på en kop kaffe. Men de gør hele forskellen for os, og giver adgang for dig.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et lidt større medlemskab.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

relaterede
visioner

læservision
Nordvest
Overdækning af Helsingørmotorvejen til et grønt byrum, der byder velkommen til København.
tegnestuevision
København
Byens parkeringspladser udnyttet til midlertidige studieboliger – uden at fjerne bilerne.

seneste
byens liv

  • Byens Liv
  • Indre By
Scandic udvider centralt — med offentlig adgang til åben lobby og skybar med udsigt over byen.