skribent
Anders Ojgaard
89 artikler
Grundlagde Magasinet KBH i 2005. Er ansvarshavende redaktør og skriver med mellemrum kommentarer til byens udvikling. Arbejder i dag også med at udvikle ny teknologi til brug inden for byudvikling og arkitektur.
Er uddannet cand.comm. / arkitekt — og har en halvfærdig BSc i økonomi.
19 februar 2021
Verdens største olieeksportør vil anlægge en 170 km lang by — grøn, bilfri og uden veje.
26 juni 2024
Svært at finde tid til metro-sightseeing? Magasinet KBH er her (og der).
25 juni 2024
KOMMENTAR | Konservatives populistiske retorik ignorerer de virkelige omkostninger: Det forfejlede argument for flere biler i København.
22 maj 2024
KOMMENTAR: Nordhavns første boligkvarter nærmer sig færdiggørelse og bør vise vejen frem for Københavns fremtidige udvikling. Men kan det?
06 april 2024
Aprilsnar er nu fjernet efter henvendelse fra arkitektfirma.
18 februar 2024
Der florerer "forkerte fortællinger" om dem — dét mener det By & Havn, der nu vil hyre et markedsføringsfirma til at fortælle om "den værdi, de giver til byen." Vi har talt med dem.
15 februar 2024
KBH+ | Nemmere adgang til alt i lokalområdet og færre biler — et sæt velmenende principper er fanget i konspirationsteorier i det britiske.
05 februar 2024
Arne Jacobsens hotel vil måske blive fredet. Bør det det? Og er det "højt skattet" blandt byens beboere?
24 januar 2024
Socialdemokratiet gik til valg på at fjerne tusinder af P-pladser fra gaden men opgav senere løftet — og stiller nu forslag om at lave flere P-pladser på Østerbro. Hvordan hænger dét sammen?
05 december 2023
KBH+ | Vi sætter kunstig intelligens til at udforme bygninger og byrum i København — er det slut med arkitekter og byplanlæggere?
28 november 2023
KOMMENTAR: Biltunnellen til 10 mia. kroner er død — men det behøver ikke betyde, at Den Grønne Boulevard er det.
16 november 2023
Forslag lagt frem i Magasinet KBH har nu også politiske øjne på sig — men i beboergruppe er man alt andet end tilfredse.