pixel

Flere kører kollektivt

kbh magasin

Selv om københavnere elsker at beklager os over den offentlige transports forsinkelser, trængsel og høje billetpriser, er der kommet mere rift om byens polstrede bus-, tog- og metrosæder.

Mængden af kollektiv trafik-rejser er i hvert fald steget med 11 millioner i 2010 – en vækst på godt 4 procent i forhold til 2009.

2010 var da også et godt år for metrofans, S-togselskere og busentusiaster. Det var året, hvor vi fik lov at tage cyklen med kvit og frit, køre gratis med S-toget den første søndag i måneden, og købe billetter med mobilen.

Læs mere hos DR P4 København

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

Vi hopper lige til sagen: På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer pr. 7. juni 2019 adgang til langt størstedelen vores indhold.

Vi kan kun overleve med støtte fra vores læsere.

Hvis du har glæde af Magasinet KBH, så håber vi meget, at du vil blive medlem. Medlemskaber starter ved kun 29 kroner om måneden, men de gør hele forskellen for os, og giver adgang for dig.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et plus-medlemskab.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

relaterede
visioner

seneste
byens liv

close logo

Endnu ikke medlem?

Fra kun 29,- om måneden kan du følge byens udvikling