pixel

Ølefanter vil i top-5

kbh magasin

Den Lille Havfrue og Pjerrot får snart kamp til stregen af Bryggeren og hans fire vilde elefanter.

Carlsberg vil nemlig have Elefantporten og det tilstødende gamle bryghus i top fem over Københavns mest besøgte attraktioner.

Bryghuset med de store messingkedler, og tårnet, der holdes oppe af fire granitelefanter, skal omdannes til et såkaldt Brand and Experience Center, som skal tiltrække mere end en halv million øl-interesserede gæster om året.

Nøjagtigt hvad et Brand and Experience Center skal kunne, for at tiltrække så mange mennesker, er endnu ikke fastlagt, og derfor har Carlsberg udskrevet en international designkonkurrence, hvor arkitekter, designere og eksperter inden for oplevelser og attraktioner kan sætte deres præg på det nye oplevelsescenter.

Tilsammen rummer bygningerne over 8.000 kvadratmeter ølbrygningshistorie, så der er lagt i ovnen til en attraktion af den store slags.

Hvis det går som Carlsberg ønsker, er det ikke første gang et historisk bryggeri kravler til tops på turist-hitlisten. For eksempel er Guinness Storehouse i Dublin Irlands turistattraktion nummer ét.

Emner

Mest læste

relaterede
artikler

relaterede
visioner

tegnestuevision
Refshaleøen
Drop karréerne og byg i stedet videre med Refshaleøens eksisterende former — og skab på den måde mere urban, kompleks og interessant by end i meget af det nye København. Sådan siger Jool Arkitekter.

seneste
byens liv

close logo

Endnu ikke medlem?

Fra kun 29,- om måneden kan du følge byens udvikling