pixel

Skal politiet afgøre, hvordan byens trafik skal indrettes?

Politiet bestemmer, om bystyret kan få lov at lave cykelstier, gågader eller bare fartbegrænsninger. Borgmester mener, at politiet prioriterer bilerne, mens Cyklistforbundet spørger, om de overhovedet bør have det sidste ord.

Politibetjente politibil

Er København en by, der først og fremmest tilgodeser bilister eller cyklister?

Få adgang som plus-medlem eller abonnent

Medlemskaber er rettet mod privatpersoner.

Abonnementer er rettet mod erhverv, der har brug for bilag og mulighed for medarbejderabonnementer med rabat.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

  • Byens Rum
  • København
Gader kun for cykler — og blokader for biltrafik mellem bydele — er to af de tiltag, der nu reducerer bilismen i flere storbyer. I København stemmer politikerne snart, om de vil samme vej.
  • Opinion
  • København
I byen Houten kan biler kun køre ind til deres eget lille boligområde. Al trafik i centrum — og mellem boligområderne — foregår til fods eller på cykel. Dét gav Lasse Schelde en klump i halsen.

seneste KBH+

  • KBH+
  • København
Det er kravet om, at kommunen selv skal tjene så mange penge hjem til metrobyggeriet, der er problemet, lyder det fra flere fløje på rådhuset, der vil have staten med på banen. I 2. del af vores kig på By & Havn taler vi med de politikere, der godkender alle byggeplanerne.
  • KBH+
  • København
By & Havn jager indtægter, og det giver mangelfuld og dårlig byudvikling i København, lyder kritikken ofte i den offentlige debat. Men hvem og hvad styrer egentlig de beslutninger, der bliver taget?

seneste
opinion