pixel

Skal politiet afgøre, hvordan byens trafik skal indrettes?

Politiet bestemmer, om bystyret kan få lov at lave cykelstier, gågader eller bare fartbegrænsninger. Borgmester mener, at politiet prioriterer bilerne, mens Cyklistforbundet spørger, om de overhovedet bør have det sidste ord.

Politibetjente politibil

Er København en by, der først og fremmest tilgodeser bilister eller cyklister?

Få adgang som plus-medlem eller abonnent

Medlemskaber er rettet mod privatpersoner.

Abonnementer er rettet mod erhverv, der har brug for bilag og mulighed for medarbejderabonnementer med rabat.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

Gader kun for cykler — og blokader for biltrafik mellem bydele — er to af de tiltag, der nu reducerer bilismen i flere storbyer. I København stemmer politikerne snart, om de vil samme vej.

seneste KBH+

​København kåres gang på gang som verdens bedste cykelby, men konkurrenterne puster os i nakken. Vi giver de to-hjuledes by et serviceeftersyn for at finde ud af, hvor godt det egentlig står til, og hvad der kan gøres bedre.

seneste
opinion

Dagmar Gorica Petersen
Cecilie Fog-Petersen og Lise Winther-Jensen