pixel

CityCirklen slår igen

kbh magasin

Den lille eldrevne CityCirkel-bus, som lydløst suser gennem Indre Bys travle gader, fik for et år siden så meget skældud, at den nær havde drejet bilnøglen om.

Driften af den lille bus var nemlig så pebret, at Københavns Kommune sidste år betalte et tilskud på 59 kroner per passager, for at holde bussen kørende.

Men nu ser det ud til at lysne for den lille bus: Antallet af passagerer, som hopper på, er fordoblet.

Den stigende popularitet skyldes dels, at ruten på grund af metrobyggeriet er blevet lagt om, og dels at busserne nu kører i begge retninger, så man ikke længere skal en større omvej for at komme fra a til b.

En anden årsag er, at bussen har gennemlevet lidt af et identitets-make over, og er gået fra at være en grøn stribe på kortet til at være en genkendelig rød A-busrute.

Selv navnet er blevet ændret: Elbussen hedder nemlig slet ikke CityCirkel længere, men har fået det mere gængse navn 11A.

Læs mere på P4 København

citycirkel_foer.jpgcitycirkel_efter.jpg

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

Vi hopper lige til sagen: På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer pr. 7. juni 2019 adgang til langt størstedelen vores indhold.

Vi kan kun overleve med støtte fra vores læsere.

Hvis du har glæde af Magasinet KBH, så håber vi meget, at du vil blive medlem. Medlemskaber starter ved kun 29 kroner om måneden, men de gør hele forskellen for os, og giver adgang for dig.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et plus-medlemskab.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

relaterede
visioner

seneste
byens liv

close logo

Endnu ikke medlem?

For kun 29,- om måneden kan du følge byens udvikling