Frederiksberg skrotter prikkerne

kbh magasin

Det var meget prikket, men ingen gad bruge det, og nu har Frederiksberg Kommune helt opgivet bydelens nyindkøbte logo.

Bylogoet blev lanceret i 2010 for at styrke Frederiksbergs fælles brand som Hovedstadens hjerte, men kultur-, forenings- og erhvervslivet i kommunen har aldrig taget prikkerne til sig, og derfor bliver logo-satsningen nu droppet igen.

Hvis du heller ikke umiddelbart fanger designfidusen til godt en halv million kroner, kommer her den officielle prik-forklaring fra logoets helt egen, nu lukningsdømte hjemmeside: "Det illustrerer de grønne byrum, mangfoldigheden og puls. Logoets form er baseret på Frederiksbergs geografi, hvor enkelte pletter rækker ud mod omverdenen ligesom bladene på et stort træ."

Læs mere om nedlæggelsen hos MetroXpress

Mest læste

Li’ KBH

kommentarer

relaterede
artikler

relaterede
visioner

seneste
byens liv

close logo

Magasinet KBH udkommer kun i kraft af sine støttemedlemmer

Støt fra kun 20 kr. / md. og følg designet af København — også i fremtiden