pixel

Hæld hovedstaden i halsen

Ny københavnersmart håndbajer bærer byens internationale navn.

kbh magasin

Carlsbergs nyeste bryg er dedikeret til det gamle bryggeris fødeby: Copenhagen hedder den blonde drik, der er brygget på hvede og ris og markedsføres som en "forfriskende anderledes" øloplevelse.

Letdrikkelig, som et øllet alternativ til hvidvin og champagne, henvender Copenhagen sig til de tørstige typer, som enten synes at der er for lidt fashion over en bajer, eller simpelthen finder almindelige øl for bitre – her tør KBH godt indskyde: unge kvinder.

Copenhagen er blond, frisk og tynd – ligesom københavnerne, ikk – og designet tager afsæt i København som international mode- og designby. Flasken er lys og smal, og designet er enkelt og minimalistisk: hvid etiket med sort og grå skrift og masser af luft i mellem linjerne.

Blondine på udebane I første omgang kan Copenhagen kun drikkes i Danmark, men planen er, at den i løbet af det næste års tid skal bevæge sig ud på eksportmarkederne.

Og mon ikke de udenlandske tanker vil ledes hen på Danmarks famøse blondine-image – hjulpet godt på vej af Carlsbergs reklamekampagne. Her står en kold, dugget ølflaske på lysegrå baggrund, akkompagneret af statements som ”Blonde is the new black”, ”Natural beauty needs no make-up” og ”Beer with an accent”.

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

Vi hopper lige til sagen: På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer pr. 7. juni 2019 adgang til langt størstedelen vores indhold.

Vi kan kun overleve med støtte fra vores læsere.

Hvis du har glæde af Magasinet KBH, så håber vi meget, at du vil blive medlem. Medlemskaber starter ved kun 29 kroner om måneden, men de gør hele forskellen for os, og giver adgang for dig.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et plus-medlemskab.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

  • Byens Liv
  • København
Hvad slår en kold hof? En kold hof emballeret i København.
  • Byens Liv
  • København
Den officielle drik til Københavns nye heavy-festival holder naturligvis 6,66 %

relaterede
visioner

læservision
Valby
Klubber og foreninger i Valby Idrætspark har en ambitiøs vision om at lave området til en hel idrætsby.
tegnestuevision
København
Byens parkeringspladser udnyttet til midlertidige studieboliger – uden at fjerne bilerne.

seneste
byens liv