pixel

Metroen sætter rekorder

kbh magasin

Der er stadig lang vej til Cityringen ruller, men mens du står i støvet fra en af metrobyggepladserne og venter på din forsinkede bus, kan du trøste dig med fremtidsudsigterne.

I 2011 kørte 98,8 af de førerløse vogne på de eksisterende linjer M1 og M2 til tiden. Det er ny rekord, ligesom passagertallet, der nåede op på 54,3 millioner – 2 mill mere end metroens personlige bedste fra året før.

Til overflod er den københavnske metro netop blevet kåret til den bedste førerløse af slagsen på den årlige, internationale metrokonference Metrorail. For fjerde år i træk.

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

Vi hopper lige til sagen: På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer pr. 7. juni 2019 adgang til langt størstedelen vores indhold.

Vi kan kun overleve med støtte fra vores læsere.

Hvis du har glæde af Magasinet KBH, så håber vi meget, at du vil blive medlem. Medlemskaber starter ved kun 29 kroner om måneden, men de gør hele forskellen for os, og giver adgang for dig.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et plus-medlemskab.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

relaterede
visioner

seneste
byens liv

Nyt køretøj redefinerer hvad en 'bil' er — og viser os måske noget af fremtiden for transport i byen. Citroën Ami kan være på vej til Danmark næste år.