pixel

D’Angleterre i pinke klæ’r

Det fornemme hotel har fået en lyserød overhaling

kbh magasin

Fakta

Hotel D'Angleterre er lyserød hver aften i hele oktober.

Anledningen er kosmetikfirmaet Estee Lauders Breast Cancer Awareness Campaign.

Trods byggerod og trafikkaos opfordrer KBH dig til at lægge aftenturen over Kongens Nytorv den kommende måned. Gennem hele oktober er byens mest fashionable hotel nemlig klædt i pink fra top til tå.

I anledning af kosmetikfirmaet Estée Lauders seneste brystkræftkampagne vil berømte bygninger verden over være badet i lyserødt lys hele efteråret for at skabe opmærksomhed omkring den dødsensfarlige diagnose.

Og 30. september sprang det 250 år gamle Hotel D’Angleterre også ud som Barbie-borg for den gode sag, der har ex-prinsesse Alexandra som protektor.

Alarmerende udvikling For tiden rammes flere end hver tiende kvinde af brystkræft.

”Hvis D’Angleterre kan bidrage til at øge opmærksomheden omkring kampagnen ved deltagelse i denne event, gør vi det hjertens gerne,” udtaler General Manager Hanne Lassen om det lyserøde stunt.

Foruden den lyserøde front bærer samtlige ansatte på hotellet - fra reception til køkken - en lyserød sløjfe synligt på uniformen, ligesom hotellet serverer lyserøde kager til kaffen for at gøre alle opmærksomme på den kamp, hotellet er med til at kæmpe.

Li'som i gamle dage... Længes du også mod de tider, hvor pengene var flere, og hotelmastodonten udsmykkede facaden med legetøj og lys til jul, vil du sikkert glæde dig over det nye look.

Mest læste

relaterede
artikler

relaterede
visioner

tegnestuevision
Refshaleøen
Drop karréerne og byg i stedet videre med Refshaleøens eksisterende former — og skab på den måde mere urban, kompleks og interessant by end i meget af det nye København. Sådan siger Jool Arkitekter.

seneste
byens rum

close logo

Endnu ikke medlem?

Fra kun 29,- om måneden kan du følge byens udvikling