pixel

Europa vil have færre biler i byerne

Gader kun for cykler — og blokader for biltrafik mellem bydele — er to af de tiltag, der nu reducerer bilismen i flere storbyer. I København stemmer politikerne snart, om de vil samme vej.

Paris gade

København har i årevis brystet sig af at være en menneskelig by der prioriterer cyklister og fodgængere.

Få adgang som medlem eller abonnent

Medlemskaber er rettet mod privatpersoner.

Abonnementer er rettet mod erhverv, der har brug for bilag og mulighed for medarbejderabonnementer med rabat.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

  • Opinion
  • København
I byen Houten kan biler kun køre ind til deres eget lille boligområde. Al trafik i centrum — og mellem boligområderne — foregår til fods eller på cykel. Dét gav Lasse Schelde en klump i halsen.

relaterede
visioner

tegnestuevision
Valby
Et indendørs mødested for både voksne og børn — dét mangler i mange af Københavns bydele, mener SquareOne Arkitekter.

seneste
byens rum

  • Byens Rum
  • Indre By
Vand siver ned i broens konstruktion og nedbryder betonen. Københavns Kommune estimerer, at det vil koste små 424 millioner over de næste ti år at holde Langebro i funktion.