Kødbys-oprør ulmer
Er kreative Kødbyen ved at kuldsejle? Solide huslejestigninger skaber i hvert fald oprørske december-dønninger i det københavnske svar på New Yorks Meatpacking-district.
Siden 2005 har Københavns Kommune satset på at blande de traditionelle kødhandlere i Den Hvide Kødby på Vesterbro op med nye kreative erhvervsdrivende og happenin' beværtninger.
Hipster-densiteten i området, særligt efter mørkets frembrud, tyder på succes, men der er ikke rigtig penge i strategien for Kommunen, der tidligere på efteråret erklærede sig klar til at sælge hele området, og nu altså piller ved det oprindelige lokkemiddel: billig husleje. Endda med tilbagevirkende kraft.

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.
På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.
Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer i dag adgang til langt størstedelen vores indhold.
Den artikel du lige har læst, var der gratis adgang til, men langt de fleste skal man være medlem for at læse.
Den gode nyhed er, at medlemskaber starter ved blot 29 kroner om måneden.
PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et plus-medlemskab.