pixel

Kødbys-oprør ulmer

kbh magasin

Er kreative Kødbyen ved at kuldsejle? Solide huslejestigninger skaber i hvert fald oprørske december-dønninger i det københavnske svar på New Yorks Meatpacking-district.

Siden 2005 har Københavns Kommune satset på at blande de traditionelle kødhandlere i Den Hvide Kødby på Vesterbro op med nye kreative erhvervsdrivende og happenin' beværtninger.

Hipster-densiteten i området, særligt efter mørkets frembrud, tyder på succes, men der er ikke rigtig penge i strategien for Kommunen, der tidligere på efteråret erklærede sig klar til at sælge hele området, og nu altså piller ved det oprindelige lokkemiddel: billig husleje. Endda med tilbagevirkende kraft.

Læs meget mere hos Politiken

Tak fordi du læste artiklen til ende — vi håber, du kunne lide den.

 

Vi hopper lige til sagen: På Magasinet KBH følger vi tæt udviklingen af København. Intentionen er at give dig brugbare informationer, og gennem debat at bidrage til at skabe et bedre København.

Men der er mange omkostninger forbundet med at lave et digitalt magasin, og derfor har kun medlemmer pr. 7. juni 2019 adgang til langt størstedelen vores indhold.

Vi kan kun overleve med støtte fra vores læsere.

Hvis du har glæde af Magasinet KBH, så håber vi meget, at du vil blive medlem. Medlemskaber starter ved kun 20 kroner om måneden — mindre end prisen på en kop kaffe. Men de gør hele forskellen for os, og giver adgang for dig.

Bliv medlem

PS. Som medlem slipper du også for at se flere af de her opfordringer til medlemskab, og alle reklamer forsvinder, hvis du vælger et lidt større medlemskab.

Mest læste

kommentarer

relaterede
artikler

  • Byens Liv
  • København
Kødbyens nye marked vil være mere København og mindre hipster. Vi kiggede forbi og tog en bid.

relaterede
visioner

seneste
byens liv

close logo

Fra 7. juni 2019 kræver det medlemskab at læse med

Bliv medlem af Magasinet KBH — fra kun 20,-/md.